Friday 27 March 2015

Mengapa Najib Menyanjung Kepimpinan Lee Kuan Yew



Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak terlalu menyanjungi kepimpinan Lee Kuan Yew. Perbuatan seumpama itu memperlihatkan bahawa Najib, “merelakan dan menghalalkan”segala perbuatan Lee Kuan Yew terhadap orang Melayu di Singapura. Sebagai seorang pemimpin negara, Najib seharusnya dan semestinya mengetahui bahawa Lee Kuan Yew merupakan manusia yang anti Melayu dan anti Islam. Sepertimana tindak tanduk Perdana Menteri Israel terhadap rakyat Palestin begitu juga dengan Lee Kuan Yew terhadap orang Melayu di Singapore. Walaupun mungkin tidak sama tetapi ianya serupa.

Tidak cukup dengan menanda tangani buku takziah di Kedutaan Singapore di Kuala Lumpur, Najib telah membawa rombongan para menteri Malaysia ke Singapore kononnya memberikan penghormatan terakhir kepada mendiang Lee Kuan Yew.


Najib adalah seorang melayu dan yang berteraskan Islam, tapi malangnya telah memperlihatkan/mempamerkan bahawa beliau telah merelakan, menghalalkan dan merestui segala bentuk perbuatan Lee Kuan Yew keatas masyarakat Melayu di Singapura terutama sekali merampas sebuah negara Melayu seperti Yahudi merampas tanah dan hak rakyat Palestin.

No comments:

Post a Comment