Tuesday 24 March 2015

Bertindak sebagai Wakil Rakyat bukan Wakil Jalanan

Polis menahan 50  penunjuk perasaan selepas berlakunya pergelutan semasa perhimpunan Anti- GST di pejabat kastam, Kelana Jaya di Kuala Lumpur. Insiden tersebut berlaku jam 5 petang apabila perusuh daripada kira kira 70 orang menyerbu kedalam kompleks pada pukul 11 pagi dan enggan bersurai sehingga tuntutan mereka di penuhi. Difahamkan MP Sungei Siput dan MP Kuala Krai turut ditahan kerana terlibat dalam demonstrasi anti GST tersebut.

Seharusnya sebagai seorang MP mereka harus menunjukkan teladan yang baik kepada rakyat. Sebagai seorang MP mereka dapat menyuarakan segala permasalahan rakyat di Dewan Rakyat dan bukan di jalanan. Di Dewan Rakyat mereka boleh mendapatkan keterangan dari Menteri yang bertanggong jawab. Mengapa menjadikan penguatkuasa kastam sebagai kambing hitam. Mereka terdiri daripada kakitangan kerajaan dan menjadikan tugas dan tanggongjawab mereka sepertimana yang di arahkan oleh kerajaan.


Jika tidak berminat membawa permasalahan rakyat di Dewan Rakyat dan lebih gemar membawanya di jalanan maka letak jawatan sebagai Wakil Rakyat dan jadi Wakil Jalanan.

No comments:

Post a Comment