Wednesday 11 March 2015

Memerlukan "Pelan Bertindak" di Selangor

Menteri Besar Selangor, Azmin Ali telah menyatakan tidak akan meneruskan rundingan perjanjian pentsrukturan perkhidmatan industri bekalan air di Selangor. Menurut Azmin “tempoh rundingan tamat dan kerajaan PKR Selangor tidak berhasrat untuk menyambungnya”. Azmin menuduh kerajaan pusat telah melangar perjanjian dan tidak mematuhinya.  Jelas isu air telah di politikkan oleh PKR.

Bilamana isu seperti ini di politikkan maka rakyat Selangor akan menjadi mangsa. Zaman awal pengtakbiran Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pengguna air di Lembah Klang telah merasai kesulitan dan kesengsaraan semasa percatuan air dan sebagainya. Jangan biarkan perkara ini berlaku dan para pengguna air di lembah klang ( termasuk saya yang tinggal di Lembah Klang) harus memikirkan langkah yang harus di ambil jika kerajaan PKR mahu menggulangi sikap angkuk mereka untuk mempolitikkan isu air dan rakyat di lembah klang menderita.

Jika rundingan sktruktur semula di batalkan oleh kerajaan PKR Selangor maka rakyat di lembah klang harus merangka ‘action plan’ terhadap kerajaan PKR Selangor. Action Plan tersebut memperlihatkan kerajaan PKR Selangor supaya tunduk kepa tuntutan rakyat Selangor mengenai isu air seterusnya mengutamakan kebajikan rakyat mengatasi politik.

Saya percaya dan yakin jika rakyat Selangor bangun dan membantah secara kolektif maka kerajaan PKR Selangor akan akur dan tunduk kepada tuntutan rakyat. InshaAllah.


No comments:

Post a Comment