Monday 13 November 2017

Political Animals


Media pro umno telah mempamerkan di buka hadapan akhbar mereka kononnya gaya hidup mewah cucu Tun Dr Mahathir. Media tersebut menuduh cucu Mahathir hidup bak selebriti.

2. Persoalannya, apa salahnya jika anak Datuk Seri Mukhriz hidup gaya seperti di beritakan? Anak DS Mukhriz tidak mencuri duit sesiapa? Beliau tidak menipu duit sesiapa? Anak DS Mukhriz tidak berkelakuan seperti anak tiri Najib dan seperti adik angkat Najib, Jho Low.  So, what is the problem?

3.Bapaknya pula DS Mukhriz tidak mencuri duit seperti Najib Abdul Razak. Bapaknya DS Mukhriz tidak menyisap darah rakyat untuk kepentingan isteri dan keluarganya.

4. Paling penting gaya hidup anak DS Mukhriz tidak menyusahkan rakyat dan rakyat tidak perlu menanggong segala perbelanjaannya. So, why must there be any heart pain?

5. Media pro UMNO sudah terdesak. Mereka tidak dapat menjawab segala kritikan Tun Dr Mahathir dan Datuk Seri Mukhriz. Lantas menggunakan dan cuba memburukkan ahli keluarga mereka. What a coward.

6. Seperti peribahasa, “Tidak dapat tanduk telinga di pulas”


7. Dalam konteks politik dimana rasuah masih/tetap ujud dan mereka sangka tanpa cakaran kotor akan berjaya itulah  POLITICAL ANIMALS. 

8. Walaupun keluarganya di serang atau dilakukan arm-twisting, Tun Mahathir tidak akan berundur walaupun selangkah kebelangkang. Demi untuk bangsa, agama dan tanah air.

9. InshaAllah kerana Islam juga melarang dan menentang rasuah, maka akhirnya Tun Mahathir akan berjaya menentang pemimpin penyangak/perasuah. 

10. Apa yang penting bagi Tun Mahathir pada akhirnya perjuangan menentang kezaliman dan kepimpinan penganyak dalam misi menyelamatkan negara tercinta, Malaysia akan dan pasti berjaya. Aamin.


No comments:

Post a Comment