Tuesday 7 November 2017

Kalimah Keramat Najib "Kepala bapa kau" akan tumbangkan BN


Semasa berucap didepan perwakilan MCA bertempat di Pejabat MCA Jalan Ampang, Presiden BN/UMNO Datuk Seri Najib Abdul Razak dengan penuh bersemangat menyatakan, “ Mereka mengancam untuk mengubah segala-galanya, kononnya (Malaysia) menjual kedaulatan. Apa? KEPALA BAPAK KAU tak logik”.

2. Ketika mengulas ucapan Najib Razak, mantan Timbalan Perdana Menteri/Presiden PPBM/Presiden Pakatan Harapan, Tan Sri Hj Muhiyddin Yassin berkata, “ Sesuatu bagi saya amat memalukan, mulut yang celupa keluar dari seorang Perdana Menteri. Soal yang berbangkit rakyat bertanya dimana harga diri, dimana jati diri, lebih lagi bila dia mengeluarkan perkataan yang bagi saya cukup kesat, maki hamun. Ini suatu yang biadap cukup teruk yang amat memalukan rakyat Malaysia. Tapi kalau kita fikirkan apa yang kita boleh harapkan kepada Datuk Seri Najib ni. Mungkin situasi dan keadaan yang beliau hadapi sudah tidak lagi dapat mengawal”.

3. Kita dapat melihat bagaimana sopan dan beradabnya Presiden PPBM memberikan komen kepada kenyataan Najib yang tidak bersopan dan beradab.

4. Jika Najib tidak ada maruah diri dan kurang ajar jangan kita ikut langkahnya. Apa yang keluar dari mulut Najib perkataan yang sering di gunakan oleh samseng jalanan dan golongan yang kurang pendidikan.

5. Perkataan yang keluar dari Perdana Menteri akan menjadi di contoh dan diikuti oleh anak anak kita yang masih bersekolah. Kita jangan marah jika seorang murid yang tidak dapat menerima arahan gurunya melimpahkan perkataan yang sama seperti Najib, Kepala Bapak Kau kepada guru yang berkenaan. Atau jika seorang ayah atau ibu dimana anak mereka tidak dapat bersetuju dengan apa pun yang dikatakan oleh keluarga mereka dan mengeluarkan perkataan yang sama terhadap ibu/ayah, Kepala Bapak Kau.

6. Ini semua ajaran dari Perdana Menteri dan anak bekas Perdana Menteri.

7. Dari itu demi menjamin masa depan anak anak kita agar mempunyai harga dan maruah diri maka BN wajib di tumbangkan.

8. Kita dapat melihat bukan sahaja Najib selaku PM/Presiden BN yang mengeluarkan kata kata kesat dan biadap, ianya termasuk juga pemimpin UMNO dan macai/balaci BN/UMNO. Maka itu BN wajid di tumbangkan.


9. Dari itu, adalah menjadi tanggong jawab rakyat Malaysia untuk pastikan pemimpin yang tidak beradab, pemimpin yang tidak ada maruah diri, pemimpin yang tidak ada harga diri ( sepertimana di katakan oleh Tan Sri Muhiyiddin Yassin) wajid di tolak pada PRU14 nanti. 


No comments:

Post a Comment