Saturday 25 November 2017

Mentua Dan Menantu Harus beri penjelasan

Menurut nukilan hujung minggu Tan Sri Sanusi Junid kira kira 10 hari sebelum Tun Dr Mahathir berhenti dari jawatannya sebagai Perdana Menteri, empat orang pegawai BPR (Badan Pencegah Rasuah) datang ke pejabat Tun Mahathir membawa beberapa fail yang mengandungi laporan dua orang Menteri melakukan rasuah.

2. Tun Mahathir tidak bertindak tapi menyerahkan kes tersebut kepada penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi. Malangnya Tun Abdullah Badawi tidak mengambil apa apa tindakan. (Lihat lihat tulisan di blog Malaysian Watch Group bertarikh 22 November 2017 membawa tajuk, “ Siapakah 2 orang Menteri yang melakukan Rasuah”.)

3. Menurut nukilan hujung minggu tersebut fail kes yang berkenaan kini berada di tangan pentadbiran Najib Razak.

4. Siapa kah dua orang Menteri itu dan mengapa Pak Lah tidak mengambil tindakan keatas mereka?

5. Bilamana menantu Pak Lah, Khairy Jamaluddin menjadi Menteri Belia & Sukan, dilaporkan RM100juta telah lesap. Tetapi tidak ada siasatn dilakukan jauh sekali menubuhka RCI untuk menyiasat dana yang hilang itu.

6. Semasa pertandingan merebut jawatan sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dan setelah Khairy Jamaluddin di umumkan sebagai pemenang dan dilantik sebagai Ketua Pemuda Pergerakan Pemuda UMNO, di PWTC ada laungan KJ Rasuah, KJ Rasuah.

7.  Sila rujuk kepada youtube :

8.Ketika itu Bapak Mentua, Khairy Jamaluddin menjadi Perdana Menteri.

9. Jika Tun Abdullah Ahmad Badawi seorang mantan perdana menteri yang berpegang teguh pada ajaran agama Islam maka Tun Abdullah wajib tampil memberikan penjelasan siapa dua orang Menteri yang di maksudkan. Tun Abdullah juga harus menerangkan kepada rakyat sebab mengapa beliau tidak mengambil tindakan keatas dua orang menteri yang berkenaan.Apakah menteri yang berkenaan kini berada di kabinet Najib Razak?

10. Jika Khairy Jamaluddin seorang pemimpin muda yang beramanah dan perjuangannya bersesuainya dengan ajaran Islam, maka wang RM100juta dibawah kementerian yang hilang wajib/harus di siasat. Ini kerana yang hilang itu adalah duit rakyat.

11. Khairy Jamaluddin juga harus menerangkan kepada rakyat Malaysia apakah perlantikan beliau sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO ada unsur rasuah seperti tersebar di youtube.

12. Keduanya, Mentua dan Menantu jangan lupa bawa mereka akan di persoalkan di akhirat nanti.

13. Didunia mereka dapat memesongkan pikiran rakyat tetapi mereka tidak dapat memesongkan Allah SWT.


13.Bertaubatlah dan bertanggongjawablah.

No comments:

Post a Comment