Tuesday 5 May 2015

Peringatan TPM - Jangan Lupa Jasa yang di lakukan

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam membuat ulasan mengenai GST telah berkata “ Rakyat tidak seharusnya terlalu emosi sehingga marah dengan kerajaan dalam perlaksanaan system cukai barang dan perkhidmatan (GST) sehingga LUPA JASA YANG DI LAKUKAN SELAMA INI.

Begitu juga pandangan dan tindakan sebahagian rakyat yang “menyerang”, dan “memaki hamun” Tun Dr Mahathir Mohamad ketika beliau mempersoalkan pemimpin negara terutama sekali Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Kenyataan Tun Mahathir di putar belitkan oleh pihak pihak yang berkepentingan dalam usaha meneruskan “politik perut”mereka sehingga lupa jasa yang di lakukan oleh Tun Dr Mahathir selama ini. Yang anihnya terdapat para pemimpin politik yang pernah berkhidmat dibawah pentadbiran Tun Mahathir juga “menyerang” Tun Mahathir tanpa meminta Perdana Menteri untuk menjawab isu utama yang di timbulkan oleh Tun Mahathir demi untuk bangsa, agama dan negara.

Menurut Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Ahmad Shabery Cheek, PM Najib menerusi laman Twitter miliknya meminta Ahmad Shabery menjawab mengenai isu tambah nilai kad prabayar kepada rakyat. Tetapi yang anih dan amat malang bagi Malaysia bilamana PM sendiri tidak mahu menjawab atau lari daripada memberikan penjelasan mengenai isu utama yang di timbulkan oleh rakyat melalui Tun Dr Mahathir Mohamad.

Malah sebuah stesen TV telah menggunakan bekas orang kuat DAPigs, Tengku Aziz “menyerang” Tun Dr Mahathir Mohamad. Sebelum ini TV tersebut telah mempertengahkan beberapa tokoh politik negara menyerang Tun Mahathir. Bukan itu sahaja TV tersebut menggunakan Ketua ketua Bahagian UMNO/BN dan NGOs pro Najib “menyerang” Tun Mahathir. Kemungkinan jika TV tersebut beranggapan PM masih lagi tidak “selamat” kemungkinan TV tersebut akan menggunakan ketua ketua parti pembangkang “menyerang” Tun Mahathir pula. Tetapi TV tersebut lupa “the silent majority”berada di belakang” Tun Mahathir. Jika TV tersebut termasuk kepimpinan politik negara tidak mahu mengakui hakikat ini maka Tsunami Cina yang melanda negara pada PRU 13 akan bertukar kepada Tsunami Melayu dalam PRU 14.

Ingat jika UMNO/BN kehilangan kuasa maka bagi merampas kembali kuasa politik teramat sukar. Lihat Kelantan, Pinang dan Selangor. Akhirnya nanti UMNO Malaysia akan menemui ajalnya sama seperti UMNO Singapore. Maka hiduplah orang Melayu di negara sendiri sebagai anak tiri.



No comments:

Post a Comment