Tuesday 2 January 2018

Semangat Tun Mahathir Kekal Tinggi


Kita dapat melihat dikalangan pemimpin UMNO (termasuk mereka yang diangkat oleh Tun Mahathir sebagai Menteri pada zamannya) tidak menyukai Dr Mahathir. Bahkan segala yang terkait dengan Tun Mahathir tidak disukainya. Mereka membuat berbagai tuduhan terhadap Tun Mahathir.

2.Segala percapaian yang dilakukan oleh Tun Mahathir semasa pemerintahannya di nafikan. Seakan akan selama 22 tahun memerintah Tun Mahathir tidak buat satu pun benda yang baik untuk negara. Bahkan mereka kerap melimpahkan berbagai tuduhan terhadap Tun Mahathir dan ahli keluarganya.

3. Apakah ini sikap Melayu berpolitik? Perasaan dendam, hasrat, dengki dan tidak tahu berterima kasih jauh lagi sikap bersyukur.

4. Apakah ini sikap Melayu yang mudah buta  mata, buta hati dan perasaan kerana sogokkan wang dan pangkat?

5. Tidak kah mereka dapat melihat Singapura (dulunya Temasik) yang di jual kepada British dan kini jatuh ke tangan bukan Melayu? Tidak mungkin kita dapat memiliki negara pulau kembali.

6. Sebagai seorang Islam Malaysia pula, mereka menghalalkan benda yang haram iaini rasuah. Mereka menyokong pemimpin yang mengamalkan rasuah, rompakkan dan penipuan.

7. PRU14 akan melihat perubahan kepada imej dan perjalanan pembangkang setelah di ketuai oleh Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Kali ini permainan politik pembangkang akan berubah dimana dapat mengoncangkan bumi Malaysia kearah perubahan pemerintahan. Ini dimana sangat membimbangkan pemimpin Barisan Nasional terutama sekali UMNO.

8. Walaupun berumur 92 tahun, semangat Tun Mahathir kekal tinggi dalam usaha memerangi pemerintah zalim, penyamun dan perompak. Dengan semangat yang tinggi Tun Mahathir adalah pemangkin untuk menyelamatkan negara. Semangat ini yang tidak dipunyai oleh pemimpin dunia yang lain.

9. Jika PRU14, BN di berikan mandate untuk berkuasa jangan kita harapkan dapat mengalahkan BN pada PRU seterusnya.

10. Lihat bagaimana parti pembangkang sukar untuk membentuk kerajaan di Singapura. Jika BN tidak dapat dikalahkan maka nasib orang Melayu akan serupa dengan orang Melayu di Singapura. Iaini negara tidak lagi kepunyaan bumiputera.

11. Ini terbukti dengan beberapa aset dan tanah melayu telah di jual kepada China Komunis.Jika BN Berjaya dalam PRU 14 maka akan lebih banyak lagi aset/tanah negara akan di jual/digadainya. Jangan menempah nasib seperti Melayu Singapura.

12. Di Singapura mana ada tanah kepunyaan Melayu dan mana ada aset kepunyaan Melayu. Di sana jika aset melayu di jual oleh bukan Melayu kita faham sangat. Tetapi di Malaysia, parti UMNO sendiri menjual negara kepada China Komunis.



No comments:

Post a Comment