Tuesday 30 January 2018

Gunakan polis soal siasat Tun Siti Hasmah satu tindakan bacul

Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, telah di gugurkan sebagai Penaung kepada Persatuan Tenis Kerusi Roda Malaysia,
2. Ini telah di nyatakan oleh Persatuan tersebut melalui surat bertarikh 28 Disember 2018 dimana surat tersebut telah di hantar pada Tun Siti pada 22 Januari yang lalu.
3. Pada Jumaat 26 Januari 2018, polis dari Bukit Aman telah menyoal siasat Tun Siti di Pejabat Yayasan Al- Bukhary Kuala Lumput berhubung ucapannya pada rapat umum “Wanita Bantah Politik Toksik di Jalan Tuanku Abdul Rahman Kuala Lumpur pada 10 September tahun lalu.
4. Difahamkan bahawa siasat tersebut berhubung kait pada Seksyen 9 Akta Perhimpunan Aman.
5. Perhimpunan itu diadakan pada 10 September 2017 dan siasatan bermula pada 26 Januari 2018. Mengapa mengambil masa yang begitu lama jika iainya sangat sirius dan melanggar Akta Perhimpunan Aman?
6. Apa ‘bahayanya ucapan seorang wanita berumor 91tahun? Dan mana mungkin wanita berumor 91 tahun merupakan ‘penganjur’ perhimpunan seumpama itu?
7.Jika ucapan Tun Siti merupakan satu ‘ancaman’ kepada Negara, tidakkah dapat pihak polis melihat kepada rakaman video tersebut yang mana boleh di perolehi di Youtube?
8. Jelas ini merupakan satu bentuk tekanan kepada Tun Siti dan suaminya Tun Mahathir. Tekanan sudah tentu dari ‘orang politik’ parti yang memerintah. Ini kerana Tun Mahathir kini menjadi Calon Perdana Menteri apabila Pakatan Harapan dapat membentuk kerajaan pada PRU 14 kelak,
9. Jika di lihat berapa kali Tun Mahathir telah disoal siasat oleh polis, tetapi apa tindakan susulan dari pihak polis? Tidak kah ini merupakan satu tekanan yang di lakukan oleh kerajaan Kleptokrasi.
10. Setelah gagal usaha ‘menakut-nakutkan’ Tun Mahathir kini kerajaan bacul UMNO/BN memberikan tekanan kepada isteri Tun Mahathir yang berumor 91tahun.
11. Dipercayai usaha menakutkan Tun Siti pihak tertentu mengharapkan dapat melemahkan semangat Tun Mahathir dalam usaha menumbangkan kerajaan zalim dan kuku besi, Najib Razak.
12. Mengenal Tun Mahathir kian lama, apapun di lakukan oleh kerajaan Kleptokrasi terhadap isteri dan anak anakznya, tidak akan dapat mematahkan semangat dan azam Tun Dr Mahathir untuk menumbangkan kerajaan rasuah yang di pimpin oleh Najib Razak.
13. Amatlah malu kepada kerajaan kleptokrasi Najib, apabila Tun Siti dengan jelas dan terang menyatakan beliau tidak takut pada siasatan polis kerana beliau tidak melakukan kesalahan.

14. Keadaan bertambah malu apabila Tun Mahathir menyatakan bahawa beliau dan isteri sentiasa mentaati dan tidak melanggar undang undang dan tidak seperti Najib yang tidak hormati dan melanggar undang undang.

No comments:

Post a Comment