Tuesday 23 January 2018

Anak Najib Wajib Nasihat Bapaknya Dan Bukan Dr Mahathir



Anak Najib dan cucu kepada Tun Abdul Razak,  Nazifuddin Najib dilaporkan sebagai berkata “menasihatkan Tun Mahathir Mohamad agar kembali ke haluan yang di tetapkan oleh datuknya, Allahyarham Tun Razak  iaitu mempertahankan UMNO dan bukan menghancurkannya”.
2. Amat malang seorang cucu kepada Tun Razak apabila bercakap tanpa membuat kajian terlebih dahulu. Persoalannya siapa sebenarnya yang menghancurkan UMNO. Bapak kesayangannya atau Tun Dr Mahathir?
3. Ramai mengetahui bahawa datuknya tidak seperti bapaknya, “Cash Is King”? Tidak kah beliau menyedari bahawa atuknya telah membangunkan Felda, tetapi bapaknya Najib “menghancurkan Felda”. Tidak kah Nazifuddin sedari bapaknya telah menjual khazanah negara kepada negara asing?
4. Tidak kah Nazifuddin Najib menyedari bahawa bapakmya dikenali oleh dunia sebagai seorang Penyamun, Perompak dan Penganyak? Kemungkinan, ini semua tidak disedari oleh Nazifuddin kerana bapaknya memberikan “dedak teristimewa kepada beliau”. Jelas, Nazifuddin seorang anak yang mempertahankan bapak nya yang telah menghancurkan bukan sahaja UMNO, tetapi bangsa, agama dan tanahair.
5. Sebagai seorang anak, seharusnya Nazifuddin wajib menasihatkan bapaknya kembali kepangkal jalan dan bukan Tun Mahathir.
6. Tun Mahathir sebenarnya tidak mahu aktif kembali dalam arena politik negara. Tetapi memandangkan anak Tun Abdul Razak yang bernama Najib Abdul Razak iaini bapak kepada Nazifuddin telah menghancurkan Malaysia, dan atas permintaan ramai dan ingin menyelamatkan Malaysia, pada umor 92 tahun Tun Mahathir terpaksa bergiat kembali dalam politik pada misi untuk menumbangkan kerajaan Rasuah yang di pimpin oleh bapak kepada Nazifuddin dan anak kepada Tun Razak ia ini Najib Abdul Razak.
7.Seharusnya sebagai seorang anak, Nazifuddin harus cepat bertindak dan menasihatkan bapaknya, Najib agar kembali kepangkal jalan.
8. Dengan bantuan para menteri dan peguam negara, dan mereka yang di berikan dedak, bapaknya dapat terlepas dari hukuman di dunia, tapi percayalah hukum dari Allah beliau tidak akan terlepas. Hukuman Allah sangat pedih. Ini termasuk kepada sesiapa sahaja yang melindungi dan mempertahankan Najib.
9. Sekiranya Nazifuddin berpendapat isu RM2.6b dan skandal 1MDB tidak benar, sebagai seorang anak beliau harus membantu bapaknya membersihkan nama keluarga Tun Abdul Razak daripada tercatet sebagai yang tidak beramanah dan bukan sahaja melakukan perbuatan menyalahi undang undang negara tetapi agama Islam. Ini akan tercatet dalam sejarah dan akan di baca oleh anak cucu Nazifuddin kelak. Tidak malu ke?
10. Tidak kah beliau merasa malu seluruh dunia, melabelkan bapaknya, anak kepada Tun Abdul Razak yang bernama Najib sebagai pencuri, perompak dan penyamun?
11. Seharusnya sebagai anak, Nazifuddin wajib memberikan kesedaran kepada bapaknya bahawa perbuatan menerima dan memberikan rasuah satu perbuatan yang terkutuk dalam Islam dan negara.
12. Tidak kah Nazifuddin mengetahui apa pun benda  yang di makan hasil dari rasuah adalah HARAM? Tahukan beliau apa itu haram?
13. Adalah tugas seorang anak untuk memberikan kesedaran kepada ayah atau ibu sekiranya mereka melanggar hukum Allah seperti perbuatan menerima dan memberi rasuah. Nazifuddin wajib menjalankan kewajipannya untuk memberikan nasihat dan menunjukan jalan yang di redhai oleh Allah kepada bapaknya.


No comments:

Post a Comment