Tuesday 29 September 2015

Tolak Najib tidak bererti tolak BN/UMNO


Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak berkata, “Tun Dr Mahathir Mohamad tidak berhak menuntut Datuk Seri Najib Abdul Razak meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri (PM) kerana pemilihan beliau dibuat oleh rakyat yang mengundinya pada pilihan raya yang lalu”.

Oleh kerana Salleh Kluwak terlalu taksub dan pengampu kepada Najib, maka Salleh Keruak lupa bahawa rakyat mengundi Barisan Nasional dan rakyat mengundi BN/UMNO bukan Najib. Hanya penduduk di Pekan sahaja yang mengundi Najib. Barisan Nasional/UMNO bukan Najib dan begitu juga sebaliknya Najib bukan Barisan Nasional/UMNO. Jika Najib meletakkan jawatan, BN/UMNO masih berkuasa.

Jika rakyat menolak Najib tidak bermakna rakyat menolak BN/UMNO. Tetapi jika desakan rakyat supaya Najib meletakkan jawatan diabaikan sehingga pilihan raya yang akan datang maka dalam PRU 14, rakyat akan menolak BN/UMNO dan bukan setakat Najib sahaja. Akhirnya BN/UMNO beserta Najib akan tersungkur ke bumi.

Salleh Keruk seharusnya menyedari bahawa pucuk kepimpinan UMNO/Barisan Nasional yang memilih Najib sebagai Perdana Menteri. Rakyat tidak memilih Najib sebagai Perdana Menteri. Maka itu sesiapa sahaja termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad berhak mendesak Datuk Seri Najib Abdul Razak meletakkan jawatan atas beberapa skandal yang melibatkan Najib dan keluarganya. Demi bangsa, agama dan negara maka setiap rakyat mempunyai hak untuk mendesak Najib meletakkan jawatan termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad, Mantan Perdana Menteri.

Sama keadaannya dengan Datuk Seri Salleh Keruak. Tidak ada sesiapa yang berhak untuk mendesak Salleh Keruak meletakkan jawatan sebagai ADUN Usukan, Kota Belud kerana penduduk di Usukan, Kota Belut yang mengundi Najib dalam pilihan raya yang lalu.

Tetapi rakyat mempunyai hak menuntut beliau melatakkan jawatan sebagai Menteri atas sebab tertentu kerana beliau tidak di lantik oleh rakyat sebagai Menteri dalam pilihan raya yang lalu. The bottom line “The Peoples Power”.


Rakyat menyedari bahawa tugas Salleh Keruak adalah untuk menyerang Tun Mahathir kerana itu Salleh Keruak di pimpin oleh Najib dari Sabah untuk ke Kuala Lumpur serta dilantiknya sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia dalam usaha membuat serangan terhadap Tun Mahathir. Najib bertindak bijak dengan melantik Salleh Keruak sebagai Menteri yang bertanggungjawab kepada stesen TV/Radio bahkan media cetak. Ini kerana Salleh Kluwak mempunyai kuasa penuh untuk meneruskan serangan terhadap Tun Mahathir menerusi media yang di sebutkan tadi supaya dapat di dengari oleh rakyat dan diharapkan dapat mempengaruhi rakyat. 

No comments:

Post a Comment