Friday 4 September 2015

KENAPA TUN MAHATHIR? TIDAK PM? TIDAK ROSMAH MANSOR? TIDAK RIZA AZIZ & TIDAK JHO LOW?



Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata bahawa Mantan Perdana Menteri berdepan siasatan polis mengikut Seksyen 500, Kanun Keseksaan. Tun Dr Mahathir akan di siasat kononnya mengeluarkan kenyataan berbau fitnah. Kenyataan Tun Mahathir akan di ambil sekembalinya dari luar Negara.

Persoalannya kenapa Tun Mahathir di siasat? Kenapa tidak Najib? Kenapa tidak Rosmah Mansor, Kenapa tidak Riza Aziz, Kenapa tidak Jho Low?

Tun Mahathir akan di siasat kononnya berucapan berbau fitnah? Berucap berbau fitnah?  Lim Kit Siang berulang kali mengeluarkan kenyataan fitnah? Pemimpin PKR berulang kali mengeluarkan kenyataan fitnah, begitu juga pemimpin PAS dan DAP. Kenapa tidak di panggil dan mengapa tidak ada tindakan di ambil. KENAPA TUN DR MAHATHIR?

Apabila pemimpin dalam UMNO dan BN tidak berani untuk bersuara demi untuk bangsa, agama dan tanah air diatas tertentu, maka Tun Mahathir yang mengambil berat masa depan bangsa, agama dan tanah air dan BERSUARA.

Jika Tun Dr Mahathir cepat di ambil tindakan. Mengapa sehingga hari ini tidak diambil tindakan terhadap pengkhianat Negara apa yang berlaku di Sabah? Kini kenapa pulak Tun Dr Mahathir?

Tun Dr Mahathir tidak gentar untuk membuat kenyataan. Tetapi selepas kenyataan Dr Mahathir di rakamkan , kemana perginya kenyataan yang di buat? Apa kesudahannya? Hanya simpan kenyataan tersebut di perpustakaan atau di muzium? Apakah pihak PDRM berani berjanji bahawa segala yang di rakam dari kenyataan Tun Mahathir jika terdapat ada perkara yang kaitan dengan tugas polis, maka PDRM akan bertindak tanpa takut? Apakah pihak SPRM akan bertindak jika ada elemen rasuah yang akan di nyatakan oleh Dr Mahathir jika melibatkan Perdana Menteri dan individu tertentu, tidak kisah ‘orang besar ‘atau ‘orang kecil’???.


Saya yakin dan percaya Tun Dr Mahathir akan memberikan kerjasama kepada pihak PDRM tetapi pihak PDRM dan SPRM harus menegakkan RULE OF LAW bukannya Undang undang Rimba.

No comments:

Post a Comment