Wednesday 23 September 2015

Siapa Sebenarnya Munafik ?


Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Said Keruak dalam blognya telah menulis dan menimbulkan pertanyaan mengapa Tun Dr Mahathir tidak menyaman bekas editor Wall Street Journal (WSJ) dimana beliau mendakwa mantan perdana menteri itu telah membazirkan begitu banyak semasa pemerintahannya. ( New Straits Times, 23 Sep 2015 -"Salleh accuses Dr M of Hypocrisy")

Hari ini seluruh rakyat Malaysia mempersoalkan kenapa Najib tidak menyaman WSJ, kini buah kluwak dari Sabah cuba memesongkan pemikiran rakyat ke sudut lain pulak. Tetapi rakyat Malaysia tidak bodoh sepertimana yang disangkakan.

Ini merupakan tulisan/pertanyaan yang sangat lucu dari seorang Menteri dari Sabah. Rakyat mengetahui ketika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri, beliau telah melantik Salleh Keruak sebagai Ketua Menteri Sabah. Jika Salleh Keruak sependapat dengan Editor (ketika itu) WSJ, mengapa beliau tidak menyoal dan meminta Tun Mahathir agar menyaman WSJ? Mengapa sekarang ini pulak? Sekarang ini apa yang harus dilakukan oleh Salleh Keruak adalah mendesak Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk menyaman WSJ dimana PM sendiri telah menyatakan persetujuan untuk menyaman WSJ?? Kenapa sehingga sekarang ini “bayangan”saman pun tidak kelihatan.

Kemungkinan di sebabkan mementingkan “politik perut” maka Salleh Keruak tidak ada keberanian untuk mendesak/bertanya PM Najib sepertimana beliau tidak punya keberanian menanyakan kepada Tun Mahathir  (ketika menjadi PM) seperti isu yang di timbulkan dalam blognya.

Kini beliau berani mempersoalkan Tun Mahathir kerana sudah tidak lagi menjadi Perdana Menteri. Dalam usaha “membalas budi” kepada Najib kerana melantik beliau sebagai Menteri ( daripada seorang Speaker DUN) beliau secara tidak disedari menunjukan kebaculannya dan mempersoalkan Tun Mahathir.


Sangat malang bagi Malaysia, kerana di Sabah ramai lagi orang Sabah yang berani menegakkan kebenaran tanpa mementingkan diri sendiri atau memperjuangkan “politik perut” tidak seperti Datuk Seri Salleh Said Keruak dimana kebolehannya hanya “menyipas”. 

No comments:

Post a Comment