Wednesday 22 February 2017

Mahathir : Dulu Harimau kini KUCING ASIA


Dilaporkan bahawa Perdana Menteri Malaysia, DatuK Seri Najib Tun Abdul Razak menyatakan bahawa  Malaysia tidak akan menjadi ‘kuda tunggangan’ kepada mana mana negara.  

Kenyataan ini dibuat berdasarkan kepada sidang akhbar yang diadakan di Kuala Lumpur dimana Duta Korea Utara menyatakan tidak yakin dengan siasatan yang di jalankan oleh pasukan polis Malaysia dan menimbulkan kemungkinan wujud tangan lain disebalik siasatan. Perdana Menteri Najib kemudian menyatakan Duta yang berkenaan membuat “kenyataan diplomatik biadap”.

Nampaknya PM Najib marah tetapi beliau harus mencermin diri sendiri. Beliau harus mengkaji mengapa Duta Korea Utara menghina kepimpinan beliau dimana memalukan negara Malaysia, Negara sudah pun di malukan oleh perdana menterinya sendiri. Jika perdana menteri sendiri berkelakuan memalukan negara, apakah lagi "orang luar".

Dahulu Malaysia di hormati dan disegani oleh pemimpin dan masyarakat dunia. Sepertimana kata Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa dulu pemimpin dan masyarakat dunia melihat Malaysia sebagai Harimau tetapi dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib bertukar sebagai kucing Asia. Bahkan bukan itu sahaja bahkan negara mempunyai pemimpin yang mengamalkan rasuah.

Keadaan lebih parah bilamana Perdana Menteri/Presiden UMNO/BN terlibat dengan skandal 1MDB. Tiada tindakan undang undang diambil oleh pihak tertentu di Malaysia. Apa yang dilakukan oleh pihak tertentu di Malaysia tidak mencerminkan ketulusan dan kejujuran bahkan melindungi dan mempertahankan pemimpin KLEPTOKRASI. Dunia melihat apa yang telah di lakukan oleh Najib kepada Polis, Peguam Negara dan sebagainya telah menimbulkan ketidak kepercayaan terhadap Rejim Najib.


Busuknya ikan bermula dari kepala. Jika kepala telah menjadi busuk maka segalanya akan menjadi busuk dan berbau.

No comments:

Post a Comment